Pages

Saturday 23 April 2011

kisah deman





Hari tu aku pergi check up Klinik Hiliran,mak aku tak tahu aku pergi klinik tu.Aku malas nak cakap banyak ngan dia,tahu ngat nanti jadi gaduh pulak ngan dia.Klinik tu pakai sistem baru nampaknya.Dah lama aku tak pergi klinik tu.Kaunter dia pun dia ubah suai,bilik rawatan pun.Sekarang ni tambah pulak  lagi satu sistem cam kat hospital.Check up darah darah terlebih dahulu.But sistem tu still nampak lemah.Pesakit terpaksa menunggu dalam masa yang begitu lama.Macam kemarin lah,aku pergi kul 9 pagi but pukul 11.15 pagi baru giliran aku.Huhhh.Nasib tak jumpa ngan MA Hasanizan tu,aku betul 2 menyampah ngan dia.Tah kenapa aku sendiri pun tak tahu.Kemarin ngan MA Syahril.Nasib aku lah tu.Masa aku selsema ari tu ngan MA lain.Selamat jugak kalu bkn ngan MA Hasanizan tu.Mula nya dia panggil nama aku,aku pergi je lah.aku bagi tahu aku selsema dan batuk.lama lah jugak check up tu,puas hati lah.Siap buat test lab lagi.Dia tanya ade deman tak.Aku cakap adalah.Tapi aku segan apabila aku terpaksa menyelak tudung ku untuk memudahkan dia ambik suhu tubuh ku.Dalam masa yang sama aurat aku turut terdedah.Aku malu lah.Apabila dia cakap suruh aku ambik darah,mulut aku ingin mengatakan sesuatu.“ Aku tak nak ambik darah”!!!.Tapi aku tak berani untuk menyatakan hasrat ku itu.Apabila keluar je dari bilik tu,orang ramai memandang aku.Malu nya.Terutamanya apabila lepas aku ambik drah kt bilik 8 tu.Macam2.Aku rasa macam ada yg x kena ngan results aku tu,but aku buat bodo je.Dia cakap dia bg antibiotik dan sruh minum air banyak.Okeylah.Bla ambk antibiotik tu,aku tahu lah sebab dia knapa.Tu makna nye nya ade infection.Dos ubt tu blh kate tinggi jgk lah.Ubt siap bg 2 paket lg.Kalau tak silap aku aku pernah jugak ambik ubat tu dulu,kalu tak silap dalam bulan 3 ari tu lah.Tu aku tak cnfirm mana.But aku buat check up ngan MA tu lah.Lepas tu, dalam bulan 7  tahun lepas pn ade jgk.Mgkin infection yang lama kut.tu sebab ssh kit nk hilang.Nasib  pergi klinik,kalu tak lmbt jgk batuk n selsema ni nk hilang disebbkn infection tu.huhuhuhuhu..........Aku dah expert aku akan deman jika aku sakit tekak.mmg dah terjadi.Selagi  tekak aku tak baik selagi tu aku akan deman.Tak ape lah.Its bkn pekara yang selalu berlaku pun

No comments:

Post a Comment

terima kasih!!!jenguklah lagi