Pages

Friday 1 July 2011

sebulan di Uitm..


Dah lama aku tak tulis blog.rindu sangt kat blog ni.Kat sini lah tmpt aku melepaskan tekanan aku seblm ni.Colour blog ni menenangkan aku.Membuatkan aku melepaskan segala tekanan yg aku hadapi sekarang.Hidup sebulan di Uitm banyak memberi makna dan pengalaman kepada ku.Especially dalam persahabatan.Kawan untuk bersuka ria mmg ramai ramai,tapi bila ssh hanya kita seorag diri.Dari perpatah ni lah membuatkan aku serit untuk mempercayai seorg kawan.Ramai kawan yg bnyk ckp blkng dari bercakap depan.huhuh.mmg adat dunia dan adat manusia.Menurut pengalaman kehidupan aku lah,semakin dunia dah maju makin ssh nk mencari kawan yg sejati.Itu menurut pengalaman aku.Nak banding zaman sekolah dan study di kolej dulu mmg jauh beza.kwn mmg blh buat kawan.Tapi sekarang semua nya dah lain.hidup kena bergantung pada diri sendiri.tak blh bergantung pada org lain.betul ckp Mai dan Adli,biar sebaik mana pun kawan baik,jgn percaya 100 %.mereka lbh berpnglaman dari aku.Aku tak nafikan pekara tu.Kehidupan kat sini jgk berbeza,berpisah dengan family sesuatu pekara yg bkn mudah untk aku suaikan.sblm ni aku tnggl dgn family,walaupun study kt kolej.tp skrg dah lain.Time lbh bnyk dihabiskn bersama2 kwn2.time untk study n any more.




Aku jgk ssh nk suaikan diri dengan sistem pmbljaran dia.Bnyk benda yg dipelajari dalam sehari.lbh2 lg aku ambk fizik,kimia n add math.mmg subjek killer belaka.kalu aku tak score semua sbjk tu dalam b+,alamt nye mmg aku kene tendang kuar lah dari uitm tu.hancur masa depan aku.huhuh.bkn mudah untuk aku hadapi semua tu.bru sehari dua ni aku mengalami tekanan yg teruk.sampai nk tidur malam pun,aku masih mengalami sakit kepala dan muntah.ni masih terasa sakit kepala tu.Ketika aku bersama Pg Psikologi Kampus aku untuk pgrm bersama,entah knapa aku mengalirkan air mata.mmg aku ketika tu aku merasa seolah2 batu yg berada di bahu ku yg membuatkan aku berasa tetekan dengan kehidupan kampus.Masa pgrm tu jgk berlnsng,aku juga terasa,aku dipnggrkn oleh kwn2 aku yg cerdik pndai.mereka biarkan kwn2 mereka yg lemah dalam pmbelajaran tanpa sebarang bantuan dalam pmbljaran pun.itu lumrah kehidupan kampus dlumrahkehidupan
manusia.


 .

No comments:

Post a Comment

terima kasih!!!jenguklah lagi