Pages

Saturday 14 May 2011

Hati Remuk

Hati mana tak terasa,dikalau orang beranggapan kita hanya mencari alasan untuk tidak join renion kelas semasa zaman sekolah dulu.Mana harus ku pikirkan,Hati ini dan hati orang lain.Aku selalu menjaga hati org agar tak terasa,tp adakah orang menjaga perasaan aku??aku buat mencipta alasan untuk tidak turut serta,aku mmg rindu nk jumpe kwan sk 2 dulu.Dah 3 tahun,masing2 bawak haluan masing2,siapa x nk jumpe kembali sambil mengimbau pengalaman sekolah dulu.aku baru je dapat khbar gembira tetapi persaan gembira aku dicemari dengan buruk sangka tersebut.huhu..Mainan kehidupan.Inilah yg harus aku hadapi selagi aku bernama 'Manusia'.Hati aku makin remuk bila memikirkan keadaan kawan aku yang masih terlantar di icu.Bru dapat khabr gembira dia dah sedar semula dan boleh bercakap sedikit walaupum tak jelas.Tapi kegembiraan tu bertukar kesedihan kembali.Petang kemarin,dengan gembira nk pergi ziarah kt wad biasa,tp dengan hati yg hiba menerima berita dia dimasukkan ke icu semula.tekejut dengar.aku ambk kesempatan untk zizrah kt icu walaupun terpaksa menunggu dalam keadaan yg lama.sayu tgk.wayar penuh di tubuh.Dah tak nmpk cm dia dah.Lg sayu tgk mak dia,aku cuba kuatkan semangat,supaya mak dia pn turut kuat.Semuanya kuasa Allah belaka.Aku harap sebelum aku pergi belajar,aku nak dia sedar balik.Terngiang2 suara dia kt telinga aku.Aku harap aku blh pergi belajar ngan keadaan tenang.

No comments:

Post a Comment

terima kasih!!!jenguklah lagi