Pages

Saturday 5 November 2011

Salam Aidil Adha



Assalamualaikum...salam 1 Malaysia...hihi

Tiap kali Raya Qurban mesti orang tanya,berapa ekor kau korban kan lembu,kerbau dan kambing....Tu lah sinonim ngan masyarakat kita.Tapi adakah kita faham apa disebalik qurban tu????masing-masing tanya lah pada diri sendiri..Bagi aku qurban,bermakna pengorbanan yang aku lakukan untuk agama,negara,bangsa dan keluarga ku..Tak lupa untuk jiran sekali.Kali ni aku korban kan perasaan rindu aku untuk balik rumah atok aku.Sedih lah coz tak boleh kumpul semua family.Tambah pulak,kebanyakkan mak cik dan pak cik aku merantau jauh belaka.So nak kumpul,memang susah lah.Tak apa lah itu di namakan pengorbanan.....

"Salam Aidiladha dari saya untuk semua.Jangan makan daging banyak sangat.Darah tinggi nanti!!!.Buat teman-teman,kalau nak balik kampung,hati-hati di jalan raya.Ingat orang tersayang."


No comments:

Post a Comment

terima kasih!!!jenguklah lagi